Celý den se nesl v duchu podpory a rozvoje mezilidských vztahů, spolupráce a kreativity. Děti byly rozděleny do skupinek, v nichž se pustily do různých aktivit, které měly za cíl posílit jejich týmového ducha a vzájemnou komunikaci.
Po úvodním seznámení s náplní jednotlivých stanovišť se skupinky vrhly na aktivity, které zahrnovaly řešení různých úkolů a problémů, jež je donutily spolupracovat a vzájemně si pomáhat. Tato část programu umožnila dětem lépe se poznat a navázat hlubší přátelské vztahy.
Další aktivitou bylo malování třídního obrazu, kde každý žák mohl přispět svým nápadem, vyjádřit tak svou kreativitu a zároveň přispět k vytvoření společného díla. Tato aktivita nejenže rozvíjela jejich umělecké schopnosti a cítění, ale také je učila trpělivosti a spolupráci.
Na závěr celého dne proběhla společná aktivita, která děti motivovala ke spolupráci napříč třídními kolektivy. Prostřednictvím židliček se neslyšně měly přepravit přes celý prostor a zachránit tak celou skupinu. Aktivita byla náročná, děti postupně přicházely na principy pohybu po židličkách a spolupracovaly směrem ke společnému cíli.
Po skončení všech aktivit si děti vyměnily dojmy, které si odnesly z celého dne. Adaptační kurz přispěl k lepšímu vzájemnému porozumění a posílení vztahů mezi žáky. Děti si celý den užily, při aktivitách se dobře bavily a odnesly si spoustu zážitků.
Mgr. Ondřej Hylmar a Mgr. Ondřej Šulc